måndag 17 oktober 2011

Than to have a world party on the day you came to be

Så då är man mer än halvägs till 50. Känner jag mig äldre, knappast. Okej, möjligtvis lite men de beror snarare på träningsvärken från gymmet än ålder antar jag. Farfar antog nog att jag var gammal och duktig och väntade med att ringa till 9.30. Tyvärr var jag inte så duktig, måste ta och se om jag kan hitta ett vykort och skicka hem till dem i veckan.

Annars spenderades dagen med att bara ta det lugnt, dricka kaffe och undvikandet av plugg. Började även så smått att planera lite resor, så som två dagar i Washington DC med Anna innan hon lämnar landet och förhoppningsvis en tur till New Orleans under Mardi Gras. De om något hade varit en dröm att uppleva, så man får passa på medan man fortfarande är ung och mitt hjärta längtar lite till söderns charm. Funderar även på vad man ska hitta på under Springbreak, kanske en kryssning eller besöka Stella på Hawaii?

Andra resor som borde planeras in snarast är vinterns New York resa och Lillys Thanksgivings helg. Men de får bli efter onsdag. Pappas besök är i princip planerat, så det är toppen. Längtar lite hem i mellan åt, till min egna lägenhet och känslan av att det är bara ett mellanstopp på vägen är lite påfrestande ibland, men man lever ett ganska bra liv som utbytes student kan man nog konstatera iaf.

Inga kommentarer: