fredag 5 augusti 2011

Your so sweet to me, I'm your volunteer

Lyssnar på Frantic Sunday och tittar ut över fjorden medan solen går ner.  Frantic ger mig ytterliggare lite sakand av Uppsala och att jobba i baren på Göteborgs nation. Men nya äventyr väntar.


Idag pågår Kirkenes dagarna för fullt. På jobbet idag har jag fått ta hand om en massa människor, lyssnat ofrivilligt på opera live från torget, följt av ett band som slaktade allt de kunde få tag på. Allt från hårdrock till Foo Fighters. Vet inte hur det är i Kirkenes men där jag kommer från spelar man inte Foo Fighters utan att kunna den väl. Vi kan ju lätt konstatera att det var det på klistrade leendet som mötte gästerna och inte det naturliga. En sådan dag helt enkelt. Med frukost klockan 13:55. Men det var mitt sista pass på Arctic. Man ska aldrig säga aldrig men förmodligen någonsin.


Kvällen har hitintills inneburit ett antal koppar kaffe, häng i både receptionen och på köket. Så nu är jag så där koffein hög och rastlös som bara leder till galenskap. Frågan är bara vad man ska hitta på.....

Inga kommentarer: