onsdag 30 maj 2012

And if I'd fall, would you pick me up?

Så, slutet har kommit och gått. Början är tillbaka, om drygt en vecka är det studenten för syrran och ingen är gladare än jag att vara hemma. Men jag måste säga att jag kan inte haft ett bättre äventyr. Den familj av vänner jag har som tack från Umass, de går inte av för hackor.

Så tack Anna, för att du vågade åka med mig utan någonstans att bo och tvingade iväg mig till gymmet och alla galna fester. Och Gustaf som tog över Annas plats i vårt lilla klyffe och tog hand om allt, då jag aldrig var hemma.

Tack till mitt lab och alla vänner, så som Jen, som alltid var sugen på äventyr och galenskap, och Jenn och Emily, som gjorde det så roligt att vara i labbet. Alla besökare så som Jon, Jesus, även om vi skulle kunna önska att han inte hade så långa pms perioder, Jeny, Tawanna och Mike, Karan, Ketan och Kim. Och alla andra jag lärt känna under äventyret.

Det var med tungt hjärta och tyngre väska jag lämnat mitt år. Det var ett tungt hjärta som lämnade Texas för 10 år sedan, men det var annorlunda då, då var hemma grönt och skönt, nu är hemma inte alls paradiset utan jag lämnar det. Men det är med motivation och glädje jag kommer hem, nu jävlar ska jag ta alla tentor, plugga som satan och göra klart min master så att jag kan söka doktorand platser här borta. Hur stolt jag är över att vara svensk så passar jag bättre som New England-amerikan....

Med detta är denna blogg avslutad, men jag måste säga att jag gillar att blogga och kommer fortsätta med det framöver men först tar jag en väl behövd semester. Men då finner ni mig här i stället:

Inga kommentarer: