söndag 27 november 2011

You afraid to break some bones?

Helgen före Thanksgiving kom världens bästa pappa på besök. Som jag hade längtat. Pappa och Mona gick på ishockey, och jag jobbade på i labbet på torsdagen. Sen tog jag en tidig buss in till Boston, och mötte dem. Vi tog en tur på stan med duck tours, som är en bil och båt i ett. Jag tyckte det var rätt intressant, men de pratar snabbt och det kan vara svårt att hänga med ibland. Jag till skillnad från de äldre hade repeterat amerikansk historia vilket kan ha bidragit till en bättre upplevelse. 

Eftermiddagen spenderades med att promenera runt i staden, främst kring Quincy market. Det obligatoriska besöket på Applestore avverkades givetvis först. Tyvärr blev det inga nya telefoner, men ett par gobitar införskaffades. Boston är full med historia och intressanta saker att titta på, allt i princip med gångavstånd. När vi kände oss färdiga begav vi oss till hotellet. Pappa hade shoppat en kamera till mig från flygplatsen och nu var vi redo att gå ut och äta. Jag hade fått tipset att gå till the Barking Crab, och givetvis stod skaldjur på menyn. 
 Stället ser inte mycket för världen utanför, men det var nog så mysig inne. Taket var fullt av skaldjursburar fullt av ljusslingor och efter ett litet tag började en kille att spela gitarr och sjunga.



 På bordet fanns instruktioner hur man äter en hummer,
Glatt och förväntansfullt sällskap
När det väll var dags åkte haklapparna fram och en fin hummer presenterades. 
Dagen efter betydde shopping och ett besök i amherst.

Inga kommentarer: