söndag 22 januari 2012

Don’t stop, turn that up, take it higher

 Efter julafton tog vi båten från Isla och tog oss till Cosumel, för att lära oss att dyka. 

 Från hostelet fick vi massa bra tips på restauranger som man nog aldrig skulle hitta till annars. Som denna, man fick gå igenom ett vardagsrum för att hitta den, men maten var utsökt och för två rätters lunch och dricka fick man betala ca 30 kr. 
 För att vi skulle börja vår dykträning dagen efter fick det bli frusna drinkar utan alkohol, 
 Fish tacos till middag,




 För att motivera oss att se ytterliggare en olidligt töntig padi informations film köpte vi melon och läsk. Pernilla satsade på denna, en light läsk med extra koffein. God, är inte ett ord som jag skulle använda för att beskriva den.

 Det var typ det som vi gjorde denna veckan när vi inte dök, vi pluggade dyk teori. 




 Eller åt, som här på marknaden, där man fick fisk med ris och dricka för typ 50 kr. 

 Sen var vi äntligen klara för att dyka på riktigt. Tidigt gick vi till piren för att mötas av massa pelikaner, 
 och det stora kryssnings fartyget Norwegian Spirit, lite som att man aldrig kommer bli av med nordkap, 
vi träffade även på syster skeppen Norwegian Pearl och Star på vägen till revet.



 Reven och dyken var verkligen helt fantastiska, det var det roligaste jag gjort i mitt liv tror jag. Vi såg stora koraller, och massa fiskar i galna färger, lejon fiskar, stora muränor och två stora hajar. Jag trodde jag skulle vara mer rädd för hajarna än vad jag var.
 Sen var det utgång för att fira, vi gick till tre katter, och beställde saker på måfå från den spanska menyn. 


 Sen gick vi och köpte stora drinkar, tyvärr var de verkligen de äckligaste och dyraste drinkarna vi smakat, så här krävdes det självdisciplin för att dricka upp. 


 Sen gick vi förbi mataffären och titta hör i exempel vagnen som skulle visa att de är mycket billigare än andra, där tar man med förutom blöjor, en Smirnoff och en Absolut vodka. Perfekt för barnfamiljen, 
 Sen demonstrerar Pernilla hur man surfar, 





 Och så leker vi på julmarknaden, nästa stop Playa del Carmen för Nyår!

Inga kommentarer: