onsdag 18 januari 2012

Jag är en människa i en brunbjörnskropp,

Första riktiga dagen i New York började vi lite lätt slitna med frukost eller egentligen lunch, 



 För att sedan ta tunnelbanan till Bedford Ave, Williamsburg. 
 Det första man möts av är den svenska flaggan. Vi begav oss till beacon's closet, en massiv secondhand affär och shoppade. Efter det tog vi en öl på en pub och Elin tog dena fina bilden på mig


Sen tog vi tågen tillbaka till Manhattan och tog oss till Rockafeller plaza för att titta på den fina granen. 



 Framför granen har man anlagt en isrink så att man kan åka skridsko om man vill. När vi var där var rinken så gott som tom, förutom ett par. Plötsligt ställer han sig ner på knä, och friar. Hon sa så klart ja och jag funderar på om det är bättre att göra det så offentligt eller inte? Vågar man säga nej, inför säkert 1000 människor? 


 Sen besökte vi  St. Patrick's Cathedral, 

 och jag fick lära mig att jesubarnet ska inte läggas i krubban för än på julafton. Hemma får jag minsann ändra rutinerna för Jesus och gänget.
 Sen gick vi förbi Saks on fifth ave och kollade deras fantastiska julskyltning, och kläder då. 



Inga kommentarer: